Travian Answers

Låt oss börja med din fråga

Sök genom att besvara frågor

För att hitta ett svar, välj en huvudkategori och sedan en underkategori tills svaret visas nedan. Om du inte hittar det svar du söker på egen hand, har du en möjlighet att kontakta oss på slutet.

Jag har en fråga om...

Låt oss gå in på detaljer:

Sök via sidöversikt

Föredrar du söka via en vanlig sidöversikt som du känner igen från dina favoritwebbplatser? Inga problem alls, använd bara Answers sidöversikts-navigering för att hitta svaret.

Hur överför jag mitt guld?

Bara guld som du har köpt kan överföras till ett annat konto. Guld som du fått på något annat sätt (från Uppdragsgivaren, växlande av Silver etc.) är inte överföringsbart. Förutom detta så kan du endast överföra Guld inom samma domän (från en .SE server ttill en annan .SE server).

För att kunna överföra Guld innan en server är slut måste du först radera ditt konto. Under sektionen radera konto på din kontosida (i spelet) får du besked om hur mycket Guld du kan överföra. Efter att kontot är helt raderat (efter 72 timmar) får du ett mejl skickat till den mejladress som användes vid registreringen.

Om du har något Guld kvar på ditt konto när en server slutar får du också ett mejl.

Detta mejl innehåller en länk som du kan använda för att öveföra ditt Guld. När du klickar på länken ser du att du behöver göra 2 saker; fylla i namnet på det konto du vill överföra till och sedan vilken server kontot finns på.

När mottagare är vald så får de ett meddelande(i spelet) med valmöjligheten att acceptera överföringen. Om detta meddelande blir raderat innan överföringen är klar så blir överföringslänken ogiltig.

Din överföringslänk är giltig så länge det finns en server i spel, eller till guldet är överfört eller meddelandet har raderats(se texten ovan). Detta innebär att det är möjligt att vänta tills en server startar om, registrera nytt konto och sedan överföra ditt guld till det nya kontot (som om du flyttade ditt guld ifrån en server till en annan).

Om du har några problem i samband med överföringen av ditt guld, mejla då med så många detaljer som möjligt till: plus@travian.se


Har din fråga besvarats på ett tillfredsställande sätt?

Ja   Neutralt   Nej